menu Menu
AproPOS – Arkitektur, Pædagogik og Sundhed
af Niels Chr. Alstrup Udgivet under Ikke kategoriseret den 18. maj 2010 Læsetid 1 min.
Brugerinddragelse i et læringsperspektiv Forrige Fremtiden som fag Næste

Så er det launch-day for antologien AproPOS – Arkitektur, Pædagogik og Sundhed. Mit bidrag er et kapitel med titlen: Brugerinddragelse i et læringsperspektiv (side 110-117). Resumeet lyder som følger:

Institutionsbyggeri til undervisning og idræt udviser særlige udfordringer med hensyn til udvikling og fornyelse.  Dels fordi der stilles en mangfoldighed af ikke altid forenelige krav til form og funktion, dels fordi institutioner med en demokratisk forankring og rolle kræver et demokratisk mandat for at udvikle sig. Disse udfordringer kan mødes ved at iværksætte en bred og fortløbende brugeriddragelse gennem hele byggeprocessen. Med nedslag i de forskellige faser i byggeprocessen illustreres, hvordan brugerne kan inddrages ligeværdigt og meningsfuldt.

arkitektur bøger brugerinddragelse byggeri skoleudvikling


Forrige Næste

keyboard_arrow_up